dimarts, 7 de juny del 2011

EN TINC 23

Avui he passat per la Plaça d'Islàndia de Palma (abans coneguda com a Plaça d'Espanya) i m'he apropat a un estand que ha muntat l'ASOCIACIÓN ESPAÑOLA CONTRA EL CANCER i CREU ROJA.

Estan duent a terme una campanya anomenada "AMB EL SOL NO JUGUIS AMB FOC", amb l'objectiu de conscienciar a la gent del risc que suposa per a la salut una exposició inadequada a les radiacions solars.

Una metgessa molt aguda m'ha fet una sèrie de recomanacions per tal de previndre problemes de pell. M'ha comentat que l'ús de protecció solar és molt important, sobretot en el cas dels nins i m'ha demanat si tenia al·lots. I tant, li he dit, en tinc 23 !! :)

Com que la cara li ha canviat, li he hagut d'explicar que feia feina a l'institut i que tenia un grup de Tutoria. Li he comentat que aquestos dies us havia vist a alguns bastant "torrats" i m'ha donat uns fulls per a posar-los al suro de classe. Demà feu-los una ullada. M'ha tingut una hora allà... , els has de dir açò, els has d'explicar...

En fi, que ara que ve la caloreta, hem d'anar amb compte amb el sol, perquè segons m'ha explicat, la pell té "memòria" i després et passa factura.

Mireu el que recomana L'Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venereologia de cara a l'estiu, per prevenir els càncers de pell:

1) Evitar l'exposició al sol en les hores centrals del dia (entre les 12:00 hores i les 16:00 hores).

2) Utilitzar barreres físiques perquè el sol no arribi a la pell (para-sols, capells d'ala ampla, samarretes, calçat).

3) Aplicar fotoprotectors solars amb filtres UVA i UVB adequats al fototipus de cada persona.

4) Utilitza ulleres de sol que absorbeixin el cent per cent dels raigs UVA.

5) Adequar les mesures al lloc on un es trobi (a la muntanya el risc és encara més gran que a la platja).

6) Beure abundant aigua per evitar la deshidratació.
ADRECES INTERESSANTS:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada